Skip to content

7 principii pentru ca productivitatea muncii de-acasa să fie ridicată

  • by

Pentru majoritatea oamenilor, cea mai mare schimbare între a merge la muncă și a lucra de acasă este lipsa limitelor dintre muncă și viața personală.

A lucra de acasă necesită o oarecare disciplină. Fie că ești singur sau cu altcineva în casă, trebuie să faci o separație clară. Această separație este de două feluri: mentală și fizică.

În mod normal când lucrezi într-un birou din cadrul companiei, separația se va face automat, odată cu plecarea ta din casă. Creierul tău va primi un semnal că tu ești la muncă. În cazul în care tu nu vei pleca din casă, va trebui să dai un semnal, atât creierului, cât și celor din casă, că ești la muncă. Cum faci asta?

  1. Amintește-ți că, deși te afli acasă, tu ești, de fapt, la serviciu.

Stabilește-ți limitele personale, care să fie valabile pentru tine și pentru cei care sunt acasă cu tine. Amintește-le că tu ești la muncă și că ai nevoie de spațiu, timp și liniște. Orice activitate în casă care presupune multă mișcare și zgomot te va influența negativ.

  1. Rezervă-ți un spațiu care să funcționeze ca birou.

Alege-ți o altă cameră unde să-ți amenajezi un birou, iar odată ce ai intrat, creierul tău să primească acest semnal, că ești la muncă. Toți cei care sunt în casă cu tine ar trebui să știe că este recomandat să nu te deranjeze. Eventual, comunicarea ar trebui să fie făcută prin mesaje de tip text.

Dacă nu ai această posibilitate, de a avea o cameră separată, așază-ți laptopul într-un colț, pe o altă masă, și nu te folosi de canapea sau de fotolii.

  1. Casa ta nu trebuie să fie curată.

Sunt foarte multe persoane care trec peste anumite etape înainte de a începe munca (telemunca), iar în momentul când au nevoie de un pahar de apă sau de o cafea, observă vasele nespălate și vor întrerupe totul pentru alte 30 de minute. Amintește-ți că, dacă ai fi fost plecat de-acasă, acele vase și bucătăria ta ar fi rămas la fel până te-ai fi întors. O pauză de 30 de minute o să-ți provoace în lanț un efort susținut și timp neprevăzut pentru a relua subiectul la nivelul de la care ai plecat.

  1. Stabilește o oră clară de început și de sfârșit.

Stabilește-ți exact perioada de muncă, ora de început și ora de finalizare. Respectă-le chiar dacă nu ai terminat. Închide laptopul și lasă pentru a doua zi. Prelungirile repetate îți vor crea o pierdere a entuziasmului, iar starea ta de spirit va avea de suferit. Munca nu se termină niciodată! Care sunt limitele tale?

  1. Să faci pauze regulate.

Se recomandă ca la fiecare 50 de minute să faci o pauză. Setează-ți un cronometru care să te anunțe. Eliberează-ți corpul, ochii și ridică-te, fă puțină mișcare, eventual ieși câteva minute pe terasă. Energizează-te, apoi revino la muncă.

  1. Ieși din casă în fiecare zi.

Ajută-ți creierul și respiră aer curat zilnic. Statul în casă te va prejudicia de vitamina D, pe care o poți lua din razele solare. Fie că plouă, bate vântul sau este soare, ieși la aer, fă mișcare. Specialiștii spun că este cea mai bună terapie să-ți crească entuziasmul și productivitatea.

  1. Respectă-ți principiile.

Mulți vor spune că regulile sunt bune, dar că uneori este greu să le respecți. Dacă-ți pasă de tine mai întâi, atunci menține-ți corpul și mintea într-o stare de echilibru, iar dacă-ți pasă de rezultatele muncii tale, respectă principiile de bază.

Spor la muncă și fiți sănătoși!

Abonează-te la Newsletter-ul FyC

Millington Offices-2

Suntem pregățiti pentru o consultanță de succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *